Solaarium

Püsiv 10% soodustus kõikedes ilusalongi ja spordikeskuse solaariumis, kui maksad Idakeskuse spordilkubi kaardiga.
10% soodustust* solaariumist, tervisekapselist, infrapunasaunast, DermaJet massaazist, šokolaadi hooldusest.
*Soodustus kehtib vaid NPNK EURO<26 Noortekaartidele ja NPNK EURO<26 Tudengikaartidele. 

Solaariumid

Atraktiivse ja terve välimuse annab inimesele aastaringne päevitus.
Kuidas seda saavutada, kui Eestimaa ilm on nii muutlik, enamasti sombune ja suvi lühike? Sõita Hispaaniasse? Kallis ja kauge! Ja pole vajagi, sest tuntud Hispaania firma ENVCO oma kodumaa päikesekiired meile koju kätte toonud - kolme kaasaegse solaariumi abil. Neis saab päevitada nii püsti kui lamades.

Püsti või pikali?

Vastus sellele küsimusele sõltub teie iseloomust ja temperamendist: osadele meeldib solaariumis 5-10 minutit püsti seista, teised eelistavad 5-15 minutit lamada ja puhata.

Professionaalselt ja nõuetekohaselt hooldatud aparaatide puhul ei ole päevituse kvaliteedis mingit vahet.

Praegu võib kahjuks mõnedes salongides kohata veel eelmise põlvkonna solaariume. Need tunneb ära kuju (raamat) ja seansi pikkuse järgi – 30-40 minutit. Sellised solaariumid on mõeldud koduseks kasutamiseks - nad ei suuda tagada ohutut ja ilusat päevitust.

Asi on selles, et kaasaegsed solaariumid (peaaegu kõik, mis kuuluvad kategooriasse "turbo") on varustatud integreeritud taimeritega ja ei ole ette nähtud pikemaks päevitamiseks kui 5-15 minutit. Pikema kestusega päevitusseanss kujutab enesest tõsist füüsilist koormust kogu kehale!

SUNCAB IBIZA

Vertikaalne solaarium 2m, intensiivne (51 lampi). Varustatud liftiga, mis võimaldab valida päevitamiseks sobivaima kõrguse. Võimsad lambid tagavad kiire ja püsiva päevituse. Keha püstine asend ja spetsiaalsed lakke kinnitatud sangad, kust on mugav hoida, lubavad saavutada ühtlase, valgete laikudeta päevituse kogu kehal.

Lampide võimsus: 180W. Seansi soovitatav pikkus 5-10 minutit.Solaariumid vastabad kõigile Euroopa standarditele.

Terve ja loomulik päevitus

Solaariumis päevitades saab inimene UV-kiirgust kontrollitud annuses, mille suurus on määratud teaduslikult väljatöötatud metoodikate alusel.

Mille poolest erineb solaariumipäevitus loomulikust päevitusest?

Vahe seisneb ranges doseerimises ja A-spektri ultraviolettlainete optimaalses suhtes  ning karmide C-lainete mõju välistamises. Solaariumi mõistlikult kasutades pole võimalik saada päikesepõletust. Samuti võite tunda kunstpäikese soodsat mõju oma meeleolule ja enesetundele. On ju spetsialistid ammugi täheldanud kevadväsimuse käes kannatavate inimeste enesetunde paranemist solaariumis päevadel, mil päike on pilvede taga peidus ning ilm pahur ja vihmane.  Autoriteetsete päevitusasjatundjate sõnul on terve ja ilusa päevituse vältimatu eeltingimus mõõdukus ja vajaliku info valdamine. Päikese kuritarvitamist ei saa õigustada mingite moetrendidega.

Solaariumis päevitamise reeglid

  • Euroopa tervisekaitseorganid on kindlaks määranud vajalike seansside keskmise arvu. See on vastavalt teie fototüübile 30-45 päevitusseanssi, kaasa arvatud päevitamine vabas õhus, kestusega 10 minutit.
  • Esimeste päevitusseansside vahele tuleb jätta vähemalt 48-tunnine paus, edas­pidi vähemalt 24-tunnine.
  • Kasutage kindlasti kaitseprille. Nahk laugudel on väga õhuke ja ei kaitse silma­muna
  • UV-kiirte eest. See võib põhjustada nägemise halvenemist ja isegi silma­muna põletust. Kui kasutate kontaktläätsesid, on soovitatav need enne solaariumi­seanssi eemaldada või kasutada läätseniisutusvahendit.
  • Kontrollige, kas teil ei ole vastunäidustusi solaariumis päevitamiseks ning ega ravimid, mida te kasutate, ei sisalda fotosensibilisaatoreid, mis võivad põhjustada ebaühtlast või laigulist päevitumist.  (Fotosensibilisaatoriteks nimetatakse aineid, mille keemilised omadused võivad ultraviolettkiirguse mõjul muutuda.)
  • Kaitske nahka UV-kiirte kuivatava toime eest. Kasutage naha niisutamiseks enne ja pärast seanssi spetsiaalseid kosmeetikavahendeid.

Mõju immuunsüsteemile

Helioteraapia ajalugu nagu ka viimased uuringud näitavad, et mõõdukas annus UV-kiirgust mõjub positiivselt immuunsüsteemile, eriti immuunsüsteemi nõrkuse või nakkus­haiguste ohu korral. Ultraviolettkiired mõjuvad inimese immuunsüsteemile väga hästi.  On teada, et kõrgmägede elanikud, aga ka inimesed, kes viibivad palju värskes õhus, ei jää kergesti nakkushaigustesse ja kannatavad vähem külmetushaiguste käes. Loomulikult on igal inimesel erinev UV-kiirte vajadus, just sellest ongi tingitud õige (mõistliku) doseerimise nõue.

Spetsialistid kinnitavad, et kiiritamine ultraviolettkiirtega, kui arvestada inimese fototüüpi ja meditsiinilisi vastunäidustusi, avaldab kahtlemata soodsat mõju.

Kuus põhjust külastada solaariumi

  1. UV-kiired soodustavad organismis D-vitamiini tootmist, mis on eluliselt vajalik kaltsiumi ja fosfori omastamiseks. Kaltsium ja fosfor on vajalikud, et luud ja lihased oleksid tugevad ning haavad paraneksid  kiiresti.
  2. Aktiveerib organismi kõiki ainevahetusprotsesse, vereloomet ja sisenõristusnäärmete tegevust.
  3. Tugevdab immuunsüsteemi.
  4. Soodustab nahahaiguste - ekseemi, psoriaasi, akne - ravi.
  5. Valmistab nahka pärast talve hästi ette aktiivsele suvepäikesele (eriti kasulik on võta mitu seanssi enne mere äärde sõitmist).
  6. Nahale vähem kahjulik: "kunstpäike" ei sisalda B-tüüpi UV-kiiri, seega ei ole võimalik saada põletust. Peale selle annab 10 minutit solaariumis sama päevituse kui mitu tundi rannas.